• Pożegnanie klasy 8

• Uroczyste pożegnanie klasy 8, które odbyło się 23.06.2023 r. o godzinie 10:00, było wyjątkowym i wzruszającym wydarzeniem dla wszystkich uczniów, nauczycieli i rodziców. Cała ceremonia została podzielona na dwie części: część oficjalną oraz część artystyczną, które łącznie stworzyły niezapomniane wspomnienia.

Podczas części oficjalnej pani dyrektor powitała wszystkich serdecznie i wyraziła swoje uznanie dla osiągnięć uczniów. Następnie rozpoczęło się wręczanie świadectw. Każdy uczeń wchodził na scenę, a pani dyrektor Elżbieta Grzelaczyk i wychowawczyni Joanna Stróżyna przekazywały im świadectwa. Sześcioro uczniów otrzymało świadectwa z wyróżnieniem. Podziękowania złożono również rodzicom zazaangażowanie w życie szkoły.

Po części oficjalnej przyszedł czas na część artystyczną, która była pełna zabawy, emocji i refleksji. Uczniowie przygotowali specjalny skecz poświęcony swojej szkole i wspomnieniom z minionych lat spędzonych razem. Skecz przedstawiał różne scenki z życia szkolnego, pełne humoru i wzruszeń.

Życzymy naszym absolwentom dostania się do wybranych przez nich szkół i spełniania marzeń.

• Wycieczka do Torunia

• Wycieczka do Torunia była niezapomniana! 15 czerwca mieliśmy okazję odwiedzić ten urokliwy zakątek Polski w ramach programu "Poznaj Polskę". Toruń zaskoczył nas swoją niezwykłą starówką, a mimo kapryśnej pogody, udało nam się zwiedzić wiele wspaniałych miejsc.

Jednym z naszych przystanków była piękna toruńska starówka, która jest wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Spacerując po wąskich uliczkach, podziwialiśmy malownicze kamienice i zabytkowe budowle. Szczególnie zapadła nam w pamięć Krzywa Wieża, znana również jako Wieża Garncarska. Jej nazwa pochodzi od specyficznego odchylenia wieży, które powstało na skutek osiadania fundamentów w trakcie budowy. Mimo tego, wieża jest wciąż stabilna i można wejść na jej szczyt, skąd rozciąga się piękny widok na miasto.

Odwiedziliśmy również Planetarium, gdzie odkrywaliśmy tajemnice kosmosu. Fascynujące pokazy astronomiczne, obserwowanie gwiazd i nauka o niezwykłych odkryciach kosmicznych dostarczyły nam niezapomnianych wrażeń.

Nie mogliśmy opuścić Torunia bez odwiedzenia słynnej Piernikarni Mistrza Bogumiła. Tam zachwycaliśmy się różnorodnością smaków i wzorów tradycyjnych pierników. Nie tylko mogliśmy sami wykonać pierniczki z wyjątkowego przepisu, skosztować tych wyjątkowych specjałów, ale również zakupić pamiątkowe pierniki dla naszych bliskich.

Kolejnym przystankiem był Dom Toruńskich Legend, fascynujące muzeum, które przeniosło nas w świat tajemniczych historii i legend związanych z Toruniem. Interaktywne wystawy sprawiły, że każdy mógł wcielić się w bohatera opowieści i odkryć nieznane zakątki miasta.

Mimo kapryśnej pogody, byliśmy niezwykle zadowoleni, że nic nie pokrzyżowało naszych planów. Toruń to miejsce, które zawsze oferuje coś interesującego niezależnie od warunków atmosferycznych.

Dziękujemy wszystkim, którzy uczestniczyli w tej niezapomnianej wycieczce. Mamy nadzieję, że zabraliście ze sobą wiele pięknych wspomnień z tego magicznego miasta!

#poznajpolskę

• Wycieczka do Warszawy

• W ramach programu "Poznaj Polskę" udało nam się pozyskać dofinansowanie do dwudniowej wycieczki do Warszawy w kwocie 10000 zł.

Wycieczkę 12 czerwca rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. To piękne zabytkowe miejsce, otoczone malowniczym parkiem, oferuje fascynujące wystawy związane z historią polskiego króla. Podziwialiśmy wspaniałe wnętrza pałacu i urokliwe ogrody. Uczestnicy wycieczki zostali podzieleni na dwie grupy i brali udział w zabawie detektywistycznej, dotyczącej badania pochodzenia obrazu.

Następnie udaliśmy się do historycznego zespołu miasta z Traktem Królewskim. Przechadzaliśmy się po pięknych uliczkach Starego Miasta, podziwiając barwne kamienice i gotyckie kościoły. Z Zamku Królewskiego doszliśmy do Katedry im. Jana Chrzciciela, gdzie pochowany jest patron szkoły - Henryk Sienkiewicz. Następnie udaliśmy się na Stary Rynek. Po tym, wzdłuż starych murów miasta, wróciliśmy na Plac Królewski i Krakowskim Przedmieściem udaliśmy się pod Pałac Prezydencki, a stamtąd pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie obserwowaliśmy zmianę warty. Następnie skorzystaliśmy z metra i podjechaliśmy pod Pałac Kultury i Nauki, gdzie windą wjechaliśmy na taras widokowy. Następnie udaliśmy się do miejsca noclegowego, gdzie niektórzy jeszcze w pełni sił grali w piłkę nożną na pobliskim Orliku.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od wizyty na PGE Narodowym. Po dotarciu na miejsce, zafascynowani stanęliśmy przed jego imponującą architekturą i ogromem. Rozpoczęliśmy zwiedzanie od wejścia na trybuny, skąd mieliśmy wspaniałe widoki na cały stadion. Mogliśmy podziwiać ogromną arenę sportową, rozłożyste boisko i zadaszenie, które chroni widzów przed deszczem i słońcem. Przewodniczka opowiedziała nam o historii stadionu i znaczeniu, jakie ma dla polskiego sportu. Kolejnym punktem zwiedzania było wejście do szatni, gdzie zawodnicy przygotowują się przed meczem. Mogliśmy zobaczyć ich szafki, ławki i atmosferę, jaka tam panuje przed ważnymi wydarzeniami sportowymi. Zwiedzanie PGE Narodowego było niezapomnianym doświadczeniem, które pozwoliło nam zbliżyć się do tła polskiego sportu i kultury. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. To miejsce pełne interaktywnych wystaw, które przenosi nas w fascynujący świat nauki i technologii. Możemy tam samodzielnie eksperymentować, odkrywać prawa przyrody i bawić się nauką. Potem udaliśmy się do Parku Łazienkowskiego, gdzie podziwialiśmy Pałac na Wodzie, Oranżerię, Pomnik Chopina i dotarliśmy do Belwederu, który jest rezydencją prezydenta Polski. Obiekt ten ma również bogatą historię i piękne wnętrza. Następnie rozpoczęliśmy drogę powrotną do domu.

Po dwóch dniach pełnych fascynujących atrakcji, nasza wycieczka do Warszawy dobiegała końca. Byliśmy świadkami piękna i bogatej historii tego miasta, poznaliśmy kulturę i naukę, jakie oferuje. To niezapomniane doświadczenie, które na długo pozostanie w naszej pamięci.

#poznajpolskę

• Zostań Mistrzem Języka Angielskiego

• Za nami kolejny już szkolny konkurs wiedzy z języka angielskiego "Zostań Mistrzem Języka Angielskiego". Uczniowie klas IV - VIII zmierzyli się z zadaniami sprawdzającymi znajomość słownictwa, zagadnień gramatycznych, umiejętność czytania ze zrozumieniem, pisania oraz rozumienia ze słuchu.

Pierwsze miejsca w swoich kategoriach zdobyli:

Klasa IV – Maja Śliwińska

Klasa V – Jakub Grzesiak

Klasa VI – Lena Sieradzka

Klasa VII – Agnieszka Rzeźnik

Klasa VIII - Oriana Herting

Jeszcze raz gratulujemy wszystkim zwycięzcom wygranej w konkursie i życzymy dalszych sukcesów w nauce języka angielskiego.

• Dzień Dziecka

• 5 czerwca nasza szkoła zamieniła się w kolorową oazę zabawy, radości, muzyki i tańca.

Wata cukrowa przyklejała się do nosów, kiełbaski z grilla rozpieszczały dziecięce brzuszki, orzeźwiająca woda z sokiem i ciastka słodziły podniebienia.

Dmuchany zamek, panie animatorki, zumba, samochody, którymi jeździli rodzice i dziadkowie, wóz strażacki wszystko to dopełniało dobrą zabawę tego dnia.

Nie zabrakło też pokazów szkolnych talentów nagrodzonych wielkimi brawami.

Wśród tłumu rozbawionych dzieci dało się słyszeć: "...to jest najpiękniejszy dzień", "...takiego Dnia Dziecka jeszcze nie mieliśmy".

Dziękujemy Radzie Rodziców za pomysłowość i zaangażowanie. Jesteście Wielcy!